Alla inlägg den 25 juni 2009

Av Carola - 25 juni 2009 23:23

Han har nämligen ett sifferminne utan dess like, han är grym på huvudräkning, och då menar jag avancerad sådan.

Utan problem så räknar han ihop varorna i kundvagnen på öret, han kan räkna ut 3,67% av 4,89 biljoner utan att blinka, han räknar ut räntor och brutto netto och allt vad det nu är utan svårigheter. Vikt, volym, area, kubik - you name it, han räknar allt på nolltid i huvudet.


Jag däremot, jag kan inte ens lägga ihop 7+17 utan att räkna på fingrarna, på allvar! Jag har aldrig kunnat räkna, jag tycker det är skittrist dessutom så det är väl därför, plus att när en annan gick i skolan så var det ju typ" räkna och häng med annars..." Ingen specialhjälp där inte, så jag är såååå tacksam att mina äldsta tjejer, speciellt 13 åringen får mkt hjälp av special lärare i skolan i just matte, för hon kommer att lära sig.

Man behöver ju matte ganska ofta.


Men, jag har klarat mig rätt bra ändå, genom att när det ska räknas fram nåt, så låtsas jag kunna men drar på svaret tills nån annan säger det;)

Eller ta hjälp av miniräknaren!!

 Och så har jag ju haft min egen personlige miniräknare på två ben intill mig i 22 år, som har räknat ut våra boenderäntor och fastighetsskatt och sånt:)


Nåväl, nu skulle jag betala räkningar.

Men eftersom jag har fått in pengar från olika håll denna månad så ville jag ha lite koll.

Dels är det ju skattepengarna, dels 13 åringens ersättning och så barnbidrag och vårdnadsbidrag.

Jag ville helt enkelt hålla isär de olika sakerna:)

Räkningarna betalar jag ju alltid av barnbidrag och vårdnadsbidrag, så även idag, men så skulle jag betala bort avbetalningen på äldsta dotterns dator och det skulle jag ju göra med skattepengarna.

Nånstans där gick det snett i min eminenta uträkning, trots att jag hade kalkylatorn och ett noga fört Word dokument till hjälp.


Alla pengar sitter ju på samma konto, och jag räknade och räknade och det blev si och det blev så.

Jag tyckte hela tiden att det fattades pengar.

Så då skulle jag ha mannen att räkna ut det hela åt mig och började slänga massa siffror på honom, och han fattade inte ett skit;)

Och eftersom jag själv inte kunde begripa vad jag höll på med så förstår jag honom....

Han blev mer och mer irriterad på mig, stackarn, och jag blev arg för att han inte bara sa hur det var, för jag fattade ju inget alls:D


Till slut så fick jag ordning på det, tror jag, men i hans huvud snurrade det;)

Han kan ju inte begripa vad jag tycker är så jäkla svårt, eftersom att för honom kommer det het naturligt::)


Jaja, ingen lär väl fatta ett dugg här heller, så jag slutar nu;)



..................................................
............................


Idag har vi två tjejer med feber här hemma.

6 åringen blev ju sjuk i tisdags och hon har legat helt däckad sen dess, hon har hög feber som inte ger sig:( och inatt kom 3 åringen in till mig och sa att hon hade ont i magen, en hand på pannan sa att hon hade hög feber hon med. Bara att bädda iordning åt henne bredvid mig.

Annars brukar de ligga hos oss i mitten, men nu är det så varmt och att då trängas fyra stycken varav två feberheta kaminer funkar ju inte.


Hon fick alvedon och sov gott resten av natten, och sen har hon varit nästan som vanligt om man fyller på med alvedon, men 6 åringen vill inte ha medicin...

Nu måste det ge sig tills i morgon tycker jag, annars måste vi väl hitta på nåt. Vad vete tusan.


Så nu väntar vi bara på nästa unge som ska insjukna:(


Imorgon ska jag åka ner på stan med tvillingtrollen och köpa garn och mönster, så ska deras gammelmormor 95 år gammal, sticka varsin tröja/kofta åt dem. Hon ringde idag och har inget handarbete för tillfället och bad att jag skulle skaffa nåt åt henne:)

Det kan vara bra att få en paus från allt solande, så det blir nog bra.

Vi ska passa på att utnyttja lite presentkort som de fått åxå, de har  på Intersport, stadium, kappahl, glitter, h&m, så vi ska nog kunna shoppa en del:)


Småtjejerna ska få varsin baddräkt åxå, de har så dåligt med det, de blir så förstörda när vi babysimmar, det är brom i vattnet där och det sliter sååååå på tyget. Bättre att bada i sommarsjöar eller hemmapoolen, som ifs har klor i sig, men inte på samma vis.


Vår pool värms upp av solceller på taket, så nu när det är varmt går det ganska fort, vi hade 12 från början tror jag, men d eär väl sen 73 de med, så de lägger av för varv, så nu har vi nog bara max sex stycken som funkar, men de värmer tillräckligt:)

Det är ganska fult bara, de står där uppe på taket och ser märkliga ut, ingen fattar vad det är;)

Men så länge de funkar så ska jag inte klaga (så mkt...*S*)


Nu är det dags att peta i en alvedon igen och sen sova.


Natti natti:)

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards