Direktlänk till inlägg 11 oktober 2010

Lite bilder från dagen:)

Av Carola - 11 oktober 2010 23:32

Oj vad ni kommenterade på förra inlägget! Kul!

Jag trodde jag fått massa skäll först, en massa taskiga kommentarer om att jag var en usel människa, men det var ju tvärtom!

Tackar, kul att höra att fler delar min åsikt och mina värderingar  



Jag gjorde ju iordning alla barnen och så gick jag in i badrummet och borstade tänderna innan vi skulle åka, och vad skådar mitt ljusblå när jag kommer tillbaka?

  

Ett stycke skitlycklig kille som klättrat upp på bordet:)

Jag brukar lägga omkull tripp trapp stolarna för det är de han klättrar på, men hade visst missat det...


Ner med honom och på med ytterkläder.

Här är min lill-trio:

   Tuffing med vällingflaskan i högsta hugg, han vägrade släppa taget, så det var lite krångligt att få på jackan:)


In med de i bilen och åkte iväg, som vanligt fanns det inte en parkering i sikte i närheten så vi parkerade, som vanligt, på ett torg en bit ifrån, Kvarntorget,Migo, fast den hade ju stängt...


Promenerade till marknaden, i solen var det varmt och skönt och i skuggan höll man på att frysa ihjäl;) Typ.

Fick köpa vantar åt tjejerna så fort vi kom fram:)


Gick och hälsade på Perra som hade hjälp idag av Toy, en av tjejerna som plockat svamp åt dem i höst. En superduktig thailändsk tjej som hade jobbat mellan kl 5-10 med att städa nånstans, och skulle jobba nån annanstans tre timmar på kvällen. För att slippa åka hem till Tierp fram och tillbaka så bad hon Perra att få hjälpa till. Bara för att hon hade tid. Betalt ville hon inte alls ha!

Inte ens lunch fick han bjuda på, hon ville bara slå ihjäl tiden  .

Det finns ju folk som gamar åt sig så mkt de bara kan, utan skam i kroppen, och så finns det människor med varma hjärtan som hjälper till av godhet....  


Perra har lyckats träffa flera sådana underbara tjejer, som jobbar åt dem nu, och de är helt otroliga:) 

Alla vill bjuda ner oss till sina hus iThailand  , och jag är inte helt emot de invitationerna:)


Hur som helst , medan Toy höll ställningarna vid bordet så bjöd Perra mig och barnen på lunch:

  

Tonfisk sallad är så gott:) Perra åt fisk, och tjejerna och Jordan delade på en pizza, som de satte i sig hela, soprent på fatet:)

  


Den godaste de ätit, tydligen:)



 



Vi shoppade runt lite, innan vi köpte de obligatoriska munkarna:)

  

--och sen gick vi tillbaka till bilen.


   Mina småtjejer!!

Lovelia gillar sina stövlar nu:)

Trixies är reafynd men samma skoaffär som alltid:)



Munken i handen, men hon satte i sig hela, de älskar munkar!

  


Lite balansgång måste man ju hinna med:

  


Trixie tyckte det var en faslig massa gator vi var tvungna att gå över....hm märks det att vi kommer från landet, eller vad då? ;)

Eller att vi åker mycket bil...


  


Väntar på Lovelia vid ett träd:)


Hemma igen så bjöd de syskonen på munkar, vi köpte en påse full.


Vad shoppade vi då?

Jo, tjejerna ville ha ballonger, och jag hatar ballonger. De är svindyra och tappar formen direkt....så jag dealade bort det.:)

De fick varsin ny:

   ...prinsessklänning:)

De älskar ju de här, och jag med, för det är bara att tvätta och hänga, de håller sig lika fina år efter år:)

En aning väl mkt färg kanske;)


Robban fick en tröja:

   - Cool mamma, var hans kommentar:)

Corrinda fick en kalender, som började i oktober 10 och sträckte sig till december 11.

   Twilight, det här är väl Jacob om jag inte har helt fel, han som tar av sig tröjan och hela biosalongen suckar djupt i beundran över hans bringa;)

Mina tre äldsta tjejer skvallrade:) jag var inte med.


Mina stora tjejer fick ingenting, det finns inte så mkt att köpa åt dem när de bli så stora, eller visst kan jag handla  nåt men det är svårt att veta vad de blir glada av:)

Det blir en annan gång, de fick munkar iaf:)


Nu måste jag skaka välling, och sen sova!!


Natti natti:)

 
 
Elin Bergqvist

Elin Bergqvist

12 oktober 2010 01:32

Haha,nejdu det var inte Jacob på almenackan den här månaden. Men en annan av hans "varg" polare. Men du har rätt om att man suckar högt för sig själv när han tar av sig tröjan ;)

http://:www.beergqvist.blogspot.com

 
Ingen bild

Anette

12 oktober 2010 08:08

Hej, om ditt förra inlägg. Kan förstå att folk kan "oja" sig över ert val. Men jag tycker att era barn verkar ha det jättebra, bättre än många barn i mindre familjer med stressade yrkesarbetande föräldrar.

Enda jag kan förundra mig över är hur ni kan klara allt ekonomiskt?! Tycker att vi har det tufft med tre barn. Jag jobbar dock endast deltid och mannen har företag, där går det upp och ner. Tycker redan det går astronomiska summor i kläder och skor och ja, i mat förstås!

Orsaken att jag jobbar deltid är ju förstås så att jag ska hinna vara med barnen mer. Är alltid på plats när de äldre kommer från skolan. Hjälper till med läxor osv. Den minsta är 3 dgr i veckan på dagis.

Tvärtom tror jag att det är det bästa ni kan göra när ni har stor familj att du är hemma. Annars vore det väl kaos ganska snart?

Jag beundrar dig för ditt tålamod!;)) Ha det bra!!

 
Jessica

Jessica

12 oktober 2010 08:39

Hej Carola!
Jag var också på marknaden igår. Självklart var jag och tittade på ert stånd. Tyvärr hade jag redan köpt saften på Mickelsmäss så ingen affär denna gång. Såg sedan både dig och barnen ;) Hade så stor lust att gå fram och hälsa och säga att jag läser din blogg varje dag och beundrar din familj :) Men gud det vågade jag inte. Pinsamt. Tänkte att det var kanske inte så snällt, du kanske tar illa upp... Men jag säger hej här i alla fall! :)
Ha det bra!
Kram

http://yanoz.blogg.se

 
Sara Bergmansa

Sara Bergmansa

12 oktober 2010 09:36

Vilken liten buspojke!
Vi har problem med våran 2,5åring som klättrar överallt hela tiden. Det är väl bara att vänja sig och inte nojja :)

http://dontworrybehappy.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

12 oktober 2010 10:58

Hihi nope! Den där killen på almanackan är Sam, packens ledare :D Jacob är myyyyycket hetare ;) mohaha

http://carrofliin.blogg.se

 
Ingen bild

Susanna Annelie

12 oktober 2010 11:08

Min elvaåring var också helt tokig i att klättra upp på allt när han var 1 år! Fick också lägga omkull stolarna och då undrade ju besökare vad som hade hänt i köket ;-D
En sån väst som Trixie har, har min lilla Aimee fått ärva av en kompis, så snyggt!
Var fick du tag i alla dom fina prinsessklänningarna? Å den snygga tröja till Robban? Vore perfekt till mina pojkar!
Jag älskar att gå på marknad men det blir inte så ofta, nu väntar jag på julmarknaden som ska gå av stapeln 1 advent. Otroligt, innan man vet ordet av så är det jul!!

 
Joanna

Joanna

12 oktober 2010 14:51

Vilken trevlig blogg du har! :)Vilka sötnosar!

http://www.joannasblogg.bloggplatsen.se

 
Mathilda, 17 år & mamma till Amelia

Mathilda, 17 år & mamma till Amelia

12 oktober 2010 16:34

Tack så mycket! Det är så underbart att hon äntligen har kommit ut efter all denna tid :)

http://mathildaahokangas.bloggplatsen.se

 
Johanna:)

Johanna:)

12 oktober 2010 17:34

Jag har också en sådan kalender, som är inköpt i New York tror jag...

Det är inte Jacob, det är vargflockens ledare, Sam.

http://jordgubbe.bloggagratis.se

 
Rebecca

Rebecca

12 oktober 2010 21:57

Som alla övriga som påpekat; det är inte Jacob, det är Sam, ledaren bland vargarna ... :3

Det är så roligt att läsa allt du skriver! Det är första gången jag kommenterar, men visst, jag läser ganska ofta och tycker det är synd att ni inte kommer vara med i nästa säsong av Familjen Anorlunda.
Det kanske är en bra sak, vet vem, men jag beundrar dig oavsett vilket.

http://littlemissdreamy.blogg.se

 
serrana

serrana

13 oktober 2010 09:41

Sötnosar...

http://Hej

Carola

13 oktober 2010 21:41

Japp:)

 
Ingen bild

christina_strom@hotmail.com

23 oktober 2010 20:56

Vilken mail adress ska man skicka recepten till dig??????????????

Mvh
Christina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards