Direktlänk till inlägg 3 juni 2009

Slut på kyrkis

Av Carola - 3 juni 2009 22:32

Hualigen, nu är det definitivt slut på kyrkis för vårterminen.

Slut på allvar är det även för 6 åringen, som ju inte kommer att gå där något mer iom att skolan börjar. Jo hon kommer att komma dit på Öppet hus osv, men ingen egen kyrkisgrupp....

Det känns märkligt och sorgligt, som alltid när en fas tar slut.

För min del så kommer jag ju att kunna hänga kvar där några år till:D

Tack och lov:)

Det var tema Hav idag och de hade tejpat upp bilder på fiskar överallt.

Man fick måla eller pyssla olika fiskar eller annat som lever i havet.

Min 6 åring fastnade för en fin bild på en Glansfisk, den skulle hon måla av.

Så här  ser den ut i original:

 Och så här fint målade  min lilla konstnär! Kolla in färgerna och detaljerna:)


Visst är hon en begåvning:) *superstolt mamma*

Jag som inte är ett dugg bra på målning blir imponerad:)


Det var tråkigt väder på morgonen, men sken upp och blev riktigt fint framåt lunch, och vi satt ute nån timme på slutet, innan alla var tvungna att gå hemåt.

Tur att vi kommer att träffa kyrkiskompisen med familj iaf under sommaren, annars hade det känts alldeles för trist!


..................................................
.............................


Igår var maken och fiskade lax. Han bokar in en (dyyyyr) resa med en fiskeguide varje år för han tycker det är sååå roligt.

Fråga mig inte vad som är kul med att sitta i en båt som hoppar på 1-2 meter höga vågor och man måste hålla i sig med båda händer... ?

*grön i ansiktet vid bara tanken*

Iaf så lyckades han få upp en lax:) det händer inte alltid...

Kolla:

Jag snackar alltid om hur jäkla bra jag är på att rensa fisk, så nu tyckte han det var upp till bevis.....Jag ÄR bra, men bara på själva rensandet, inte fileeandet...men det blev fyra stora laxsidobitar och en påse med skrufs som man kan göra gryta på kanske:)

Tung var den, den vägde 8 kg och det är ju en del att bolla med på den lilla diskbänken:)

Idag så ÅT SONEN LAX!! Inte pappas, men väl Icas;)

Jag har köpt omega3 kapslar åt honom men de var sådär mjuka och läskiga så han vägrade, och föreslog själv att han skulle äta lax ist.

Jag blev jätteförvånad, men glad, och trodde inte alls att han skulle äta när det väl var dags, men jag har förvarnat honom i flera dagar att idag skulle vi äta lax.

Jag gjorde inget med hans bit mer än att ungssteka den och sen fick han salta på den, och av en vanlig file´bit fick han i sig knappt halva!!!

Nu innan han skulle sova så bad han om att vi skulle äta lax ofta....för det var så gott:D

Äntligen!!!!!  :)


9 åringarna hade brännboll och grillning med sin klass i går kväll och eftersom det var rätt kallt och gråmulet så bestämde vi att maken skulle åka dit ensam med dem, direkt efter fisketuren.

Han skulle komma ungefär en halvtimme efter att de börjat, så jag skickade med dem korv och bröd och så fick de cykla själva.

Givetvis så var det en olycka på Essingeleden så han blev stående en timme...:(

Hur orkar folk ställa till olyckor??? I rusningstrafik....;)


Hur som helst så tyckte jag synd om ungarna som var där ensamma så de äldsta fick ta hand om de små, det har blivit mkt sånt nu på sista tiden.. och så åkte jag ner och kollade på när de spelade brännboll.

Maken anslöt efter en stund och de grillade sina korvar, som vanligt är de mest varma och sotiga...tur att de går att äta ändå;)

Vi kom hem igen vid halv åtta, och då hade 3 åringen somnat i fåtöljen:

Ser jätteskönt ut...:)


Nån kväll innan så somnade hon så här:

Jag begriper verkligen inte hur hon kan tvärslockna på bara en sekund, i vilken konstig ställning som helst..?

Tror jag måste ordna en kategori som heter Sova;) det börjar bli en de bilder på henne nu:)


Hon sov från 19.00 tills jag väckte henne 9.30 i morse, så nog var hon trött alltid!

Lilla hjärtat:)

Lilla loppan började dagen idag med att stå i sin spjälsäng och ropa "Mamma!"

Det gör hon varje dag och jag kan alltid ligga kvar en stund till för hon brukar pyssla lite med sina gosedjur eller nån bok eller så.

Idag när jag vände mig om och tittade på henne, så står hon där i all sin nakna prakt, inte en tråd på kroppen!

Hon har börjat klä av sig, så jag har vänt hennes pyamasar bakoch fram och ser till att det är en sån där hel med dragkedja.Då sitter den i bak och hon kan inte få av den så lätt, men igår gjorde mannen iordning henne (jag rensade ju fisk) och jag hade inte upplyst honom om det:)

Så därav kunde hon skala av sig allt...skitunge;)


I morgon ska jag och de små flänga runt.

Dels ska vi byta 6 åringens skor som vi köpte för nån vecka sen, de passade perfekt i affären, men hemma är de en storlek  för stora? sen ska vi köpa papperstallrikar och present till konfirmanden:)

Blir långt att åka för skorna är köpta på Ica Maxi i andra änden av stan, och det andra måste jag in på stan för att shoppa....tallrikarna kan jag iofs köpa på Ikea eller Willys(tack för tips!) men presenten måste jag till en guldsmed, och jag VÄGRAR Guldfynd som annars ligger bra till i Gränby centrum.

Så vi får väl se hur det blir:)


Nu ska jag länsa skafferiet igen, jag blir så hungrig mitt i natten annars.....:)

Ha det gott, natti natti:)

 
 
Ingen bild

Anna

3 juni 2009 23:46

Vilken jättefin fisk! Jag är riktigt impad...

Har du några förslag på present till J...

 
Anna B

Anna B

4 juni 2009 07:45

Haha, vad jag skrattar åt sovbilderna. Har ju några egna på S, men hon har faktiskt sluta somna så där rakt av. Kan nästan sakna det.

Fiskbilden var jättefin!

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ulrica

Ulrica

4 juni 2009 09:39

Nu ska jag se om jag kommer ihåg vad jag tänkte skriva,hmmm, jag tycker också det är sorgligt när något tar slut, ska jag vara ärlig så är allt från att julen är slut till skolavslutningar lite sorgligt, det är ju över o kommer aldrig igen :`(, lax är faktiskt något som ALLA kan äta här, men då ska den vara varmrökt :), guldfynd funkade bra här, Alexandra ville inte ha ett kors men det ville vi så vi köpte tro, hopp o kärlek till henne o så det här med nakna små typer, har en egen nudist här hemma :)Hur sött som helst men tycker att det verkar vara kallt ibland ;) Vilken stor fisk förresten! :)

http://mamaauroras.blogg.se

 
Ingen bild

Carola

4 juni 2009 20:21

Anna: Hon vill ha ringar till öronen, alltså örhängen;) Ganska små, silver, det kan gärna vara nåt lite mönstrat, typ såna där "tribal"aktiga. Hon har ju fem hål i öronen och vill ha likadana örhängen i alla:)

AnnaB:Jag har ju sett hur S sover några gånger hos dig, det är ju så underbart:)

Ulrica: Jag har krånglat nåt så in i h-vete med Guldfynd så jag vägrar att gå in där nåt mer..de är otrevliga och oproffsiga, iaf här i Uppsala...

 
Anna

Anna

4 juni 2009 22:22

Taget!!! Jag träffade pinglan i kväll och då sa hon själv, typ smycken (halsband eller örhängen). Ska på stan med Matilda i morgon och typ hinna fixa allt inför balen på måndag.... AAAARGHHHH!

Syns på lördag!

http://www.metrobloggen.se/nyboda

 
Ingen bild

Ansan m A&T

5 juni 2009 11:05

Vilken fin fisk N har målat! Jag är grymt imponerad över alla detaljer.

Härliga sovställningar. Får hon inte ont??? Nej, det får hon förstås inte, för hon är inte en stel "gammal tant" som jag utan ett smidigt litet barn.

Åh, min make skulle vara djupt avundsjuk om han visste att din make får åka iväg på dyra fisketurer med guide. Det är bäst att jag INTE visar bilden på firren eller nämner något om det för honom.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards