Direktlänk till inlägg 22 juni 2009

Lite stökig natt...

Av Carola - 22 juni 2009 00:27

Ja, det kan man lugnt säga att vi hade :)

Tvillingtjejen hade ju en kompis som sov över, och äldsta dottern hade åxå en kompis som sov över.

Jag gick och lade mig vid 01 tiden och maken gick strax efter det ner i matkällaren och hämtade en stek som skulle tina tills idag.

Små tjejerna sov i gillestugan precis intill matkällaren, och de låg då ner och såg ut att sova.

Vi somnade , men jag vaknade ideligen av att äldsta dottern och hennes kompis pratade och fnittrade, hennes rum ligger precis under vårt.

De är 15 år så de måste ju få snacka tills sent på natten, och det var inte så att det störde mig jättemkt, men jag vaknade till.

När jag vaknade för femtielfte gången och såg att klockan var 3.57 så tyckte jag att det var nog, även för 15 åringar:)


Dessutom var jag kissnödig, så jag klev upp för att gå på toa och sen gå ner och be dem vara tysta och sova.

När jag kommer fram till trappan ner till gillestugan så hör jag min 9 åriga dotter och hennes kompis som tjoar och tjimmar där nere??

Men vad faaan?

Sover inte de?


Jag gick ner och öppnade dörren och vad skådar mitt ljusblå öga?

Jo, två tjejer som fullt påklädda skuttar runt som dårar i rummet medan de skrattar och pratar högt, i soffan mitt i stimmet sitter sonen och kollar på Trolltider på video...

Klockan är alltså fyra på morgonen!!!


Men gissa om de fick skäll?  ;)

Jag gormade på dem och sa att nu fcik de lov att sova, de hade ju inte sovit en blund, och jag ville inte höra ett ljud där innifrån, sonen beordrade jag upp i sin säng igen och så gick jag till stora tjejens rum, knackade på och slet upp dörren....men där sov de.....eller?

Nja, jag var tveksam, men man kan ju inte gärna chansa och väcka dem OM  de sover, så jag gick ut igen.

Upp och gick på toa och så ner i min säng igen, arg som ett bi, så jag kunde ju inte somna om på ett tag.

Dessutom så hörde jag att de pratade där nere igen.....


Lagom tills jag knoppat in så klirrar det till i vår sovrumsdörr och så hör jag:

-Frukost på sängen!!! av två glada flickröster.

Jag slår upp ett öga och ser att klockan är 06.18

Men vad i h-vete?

-Men ut med er, gå härifrån, väck inte Loppan, stick, pys, dra, dumma ungar ,klockan är ju mitt i natten!

Maken intill mig som inte hade koll på klockan försökte få mig att inse det gulliga, men jag fräste bara att klockan ju för bövelen var 6!


Tjejerna troppade snopna iväg, jag hörde hur de ställde brickan på bordet i köket, och jag fick såklart dåligt samvete...Här hade de jobbat och fixat och så blir jag arg, men ändå....klockan var 6 och jag hade sagt till dem klockan 4 att sova..vilket de uppenbarligen inte gjort för då vaknar man inte två timmar senare...

De kan dessutom klockan.


Maken gick upp för att ställa undan frukosten, när han kom tillbaka berättade han att de hade gjort två tallrikar proppfulla med fil, den ena var det skivad banan i och havrefras, den andra musli, sen hade de brett varsin  smörgås där de haft på ättiksgurka på den ena och saltgurka på den andra, och så juicie till det, så de måste hållt på en stund, fattar inte att jag inte hörde nåt, men jag var väl så trött..

Mitt dåliga samvete eskalerade, men jag var fortfarande arg.

Loppan hade vaknat såklart men hon somnade om lyckligtvis:)


Han gick ner och pratade med dem och de trodde på fullaste allvar att vi skulle bli glada....stackars barn, så de låg där och var ledsna....

Ja , inte kunde väl jag somna då, med dåligt samvete och ilsken som en bålgeting....


Kl 11 väckte jag dem, och ibland är hämnden ljuv:D

De sov så hårt och så gott att det tog en lång stund att få liv i dem, tro jag det när de inte sovit på hela natten!


Jag pratade med dem och berättade att jag blivit glad för frukost på sängen om klockan varit 9, (jag gillar iofs inte frukost på sängkanten alls utan föredrar att äta den vid bordet) men inte den tiden, och att jag var arg på dem för att de inte sovit som de skulle utan tramsat och hållt sig vakna.


Jag förstår att det är spännande att vara vaken en hel natt och att de trodde vi skulle bli glada, jag kommer väl ihåg hur det var när man var liten, och hur besviken man blev när mamma och pappa inte uppskattade syrrans och mina söndagsfrukostar i ottan...;) men ändå, lite respekt måste man ha för övriga i huset.


Att jag sen har det sämsta morgonhumör som skådats, plus att fogarna bråkar så jag inte kan ligga bra, plus att det var varmt och svettigt, plus att bebisen i magen knölade sig så långt upp att jag mådde illa, plus att jag har det värsta morgonhumör som skådats...:D gör ju inte det hela bättre..;)


Tvillingtjejen somnade efter middagen klockan halv sju och sov sen till tio, när hon vaknade och var ganska pigg, men sen somnade hon om efter nån timme..så hon inser att det inte är så klokt att vara vaken hela natten. Dessutom så lär det dröja innan nån får sova här igen......;)


Jaja, jag borde ju såklart ha blandat sömnmedel i deras saftglas igår kväll, det ska jag notera till nästa gång! (som inte lär inträffa förrän nångång år 2018...*S*)


Nu ska jag sova:)

Natti natti:)

 
 
Anna B

Anna B

22 juni 2009 09:53

Jag ahde blivit precis som du! Fast vi har ju såt rångt att sånt inte skulle kunnat hända iofs. Här är det typ "Sänk TV:N" när de har den på viskningsnivå ;) Fast just det blir ju lite bättre när vi flyttar i alla fall, men nog inte så att man kan komma undan med att vara vaken och tjimma till långt in på natten. Tror det var en bra läxa för dina barn ändå, om man får säga så, för man måste ju testa nån gågn för att inse det jobbiga med att inte sova :)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards