Direktlänk till inlägg 24 juni 2009

Poolrummet!

Av Carola - 24 juni 2009 23:02

Här har vi tillbringat det mesta av dagen, det har legat nån och plaskat nästan hela tiden:

Det är nääästan 24 grader i vattnet nu, så jag har faktiskt varit i jag med - två gånger!

Här är sittdelen i poolrummet, det ryms ganska många, fem på varje långsida och två på varje kortsida, sen kan man trycka in några till om man vill:D

Myggnätet som ligger på bordet och ser stökigt ut är en sänghimmel som jag brukar sno runt Loppans vagn när hon ska sova, det vanliga myggnätet kryper de bitska rackarna in genom de små springor som blir.

Loppan ja..hon  står där på en stol och försöker plaska vatten:)

Hon var i och badade hon med idag, frivilligt denna gången;)

Maken lyfte i henne till mig och sen hoppade hon från stegen ett par gånger, och skrattade högt samtidigt som hon höll på att frysa ihjäl...babysimspoolen håller väl runt 33-34 grader, det är ju liite skillnad;)


Lite senare när jag lagade mat och 9 åringarna badade så kikade jag ut och då sitter Loppan på stegen och plaskar med fötterna i vattnet.....ahhh, galna unge!

Vi skulle inte låtit henne bada, för nu har hon fått mersmak på det...

Hon ville bada meeeeeeera! Hela tiden.

Tur att vi har dörrar så vi kan stänga så man slipper hålla örnkoll hela tiden.


Från andra hållet ser det ut såhär. Till höger ligger huset, vi går ut hit via vardagsrummet, eller direkt från stenterassen.

Här har Loppan klivit ner från sin stol, lite sur för att hon inte nådde att plaska:)


I morgon lovar de fortsatt fint så jag hoppas på mera bad och sol:)

(Är du avis så du är grön nu, Ulrica;)  )


..................................................
....................


Jag var ju till barnmorskan idag åxå, och allt var som det skulle.

Blodtrycket ligger på 106/64, bebis hjärtljud på 130, och den lilla filuren sitter kvar i säte, precis som förra gången.

Jag trodde att den vänt sig för jag kände inte huvudet uppåt, för några kvällar sen så var det ett litet bebishuvud som pressade sig upp så mina revben höll på att gå av;) och jag inte kunde böja mig, men nu har det varit lugnt.

Bm bara skrattade när hon satte händerna på min mage och konstaterade att det ju var ett huvud uppåt:)

Jaja, jag känner ju hur det snurrar runt därinne, så det är väl ett kullerbytta proffs till:)

Loppan gör ju redan helt perfekta kullerbyttor på studsmattan och hon var som en snurrboll i magen hon med.


Det finns ju gott om plats i magen än, så förhoppningsvis så lägger sig bebisen med huvudet mot utgången när det närmar sig.


Mitt SF mått var lite under normalkurvan denna gång, istf mitt på som  sist, så kanske har magens tillväxt lugnat ner sig lite *hoppas*

Eller så var det för att bebisen höll sig undan;)


Fick två tider i juli som jag ska tillbaka på koll, nu börjar det bli ofta man ska dit, märks att det närmar sig.

Enligt bm´s snurra så är det fö v. 30+6 idag, så det är fulla 31 veckor i morgon, jag som trodde jag bytte vecka på lördagar...jaja, man kan inte ha kolla på allt:)


På väg hem så åkte jag in på affären för att handla, och när jag stod i kassan och packade varorna så sa tjejen bkom mig i kön:

-Men hej, det VAR du!

Jag tittar upp på henne och det är bara blankt i skallen, inte en enda liten igenkänningsklocka ringer? Vem är hon?

Hon har en liten bebis i Babybjörn på magen och jag kan inte för mitt liv placera henne.

Men ändå så ler jag sådär lagom mkt:) och säger:

-Heeeej.

-Det var länge sen, säger hon och jag håller med.

Vi pratar en stund och jag börjar ana att det nog är min bästa kompis sen grundskolan....jag har inte sett henne sen några år efter att vi slutade nian, och det är MÅÅÅNGA år sen;)

Det skar sig på nåt vis mellan oss, jag minns inte vad som hände, men sen gick vi på olika gymnasium och sågs inte alls.


Efter att vi pratat en stund till är jag säker på att det är hon:) Skönt när polletten trillar ner!

Vi står säkert en timme och snackar, hon hade koll på vart jag bodde, och att det inte var mitt första barn jag väntade, men hon visste inte vilket barn i ordningen det var.

Hon hade sett mig på kyrkan åxå, när hon haft babymusik och jag hämtat 6 åringen.


Jag känner aldrig igen folk från förr, vet inte vad det beror på, men jag förväntar mig nog att de ska se ut precis som då:)

Tur att de känner igen mig , så man får prata lite:D

( det måste ju betyda att jag ser ung och fräsch ut och de gamla och slitna, eller...Haha, säkert*s*)


Hoppas att vi ses nåt mera, det vore roligt!


Nu ska jag se om kissekatterna vill komma in, inte så troligt, men då får de väl vara ute i natt då:)


Natti natti:)


 
 
Ingen bild

Jane

25 juni 2009 11:37

Åh, vilket härligt poolrum ni har! Vi har en pool hos min pappa på hans trädgård, men det tar ju sån tid innan den blir varm! Igår var det 18 grader så det börjar väl arta sej :-) Jag själv är badkruka så det lär väl inte komma upp i min temperatur i år heller... Men barnen badar iaf, huvudsaken! Ha en bra dag i sooolen -kram-

 
Anna B

Anna B

25 juni 2009 15:17

Poolhus skulle jag inte säga nej till. Verkar toppen. Jag är precis tvärtom. Den där människan som känner igen folk, utan att bli igenkänd. Vad oliak det kan vara, menjag kan inte åka samma väg två gånger, utan vägbeskrivning och jag kan se samma bok och läsa samma böcer flera gånger, utan att komma ihåg slutet ;)

http://mittoperfektaliv.blogspot.com

 
Ingen bild

Annica med A o L

25 juni 2009 21:44

Åh! Nu ska jag åka runt hela din stadsdel och leta efter ert hus, och så ska jag smygbada när ni inte ser. ;) Nej, jag retas bara! Men det såg hur härligt som helst ut och kanske t o m en badkruka som jag skulle våga doppa en tå. :) Ha en bra morgondag i sol och pool!

 
Ulrica

Ulrica

26 juni 2009 14:35

Japp, det är därför jag inte har kommenterat på ett tag, mådde alldeles för dåligt ;)Ja, jag är avundsjuk!! Bebisar o choklad o poolrum, buu och snyft!Men jag gillar ju dig så jag får försöka komma över de här känslorna =)

http://mamaauroras.blogg.se

 
Ulrica

Ulrica

26 juni 2009 22:28

Förresten, hur många liter vatten rymmer den och vilka mått har den? Går det att simma i den? Jag kikar lite på olika pooler men sen är jag så frusen av mig så jag måste ha någon slags uppvärmning och här blir det dyrt :( Men visst blir det varmare av ett poolrum? Tänk om man helt enkelt köpte ett stort partytält och satte över? Lite varmare måste det väl bli? Några andra tips kanske?

http://mamaauroras.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carola - 12 februari 2014 21:55

...så finns jag, men jag har flyttat till Loppi:) Ni klickar HÄR så kommer ni dit, och kan läsa om mig och de nio fantastiska barnen :)    ...

Av Carola - 17 juli 2012 11:06

Japp det har kommit en app så man enkelt kan blogga från luren även här och det måste jag såklart prova !! Verkar inte som man får in bilderna i själva inlägget utan får välja att lägga den överst eller under texten...:-/ nja.. Iaf blir det en bild...

Av Carola - 5 mars 2012 23:56

  Ja, här lämnar man sin lilla goding för att åka och träna och så får man det här videoklippet från Perra, det är ju så gulligt så jag tror jag storknar!         ...

Av Carola - 16 oktober 2011 23:45

  Hoppsansa, vet ni, de två vinnarna av Liberorabatterna har inte hört av sig!!??   Jag hade heller ingen mailadress till dem så jag kunde maila, inte heller nån hemsida...så jag har inget annat val än att dra två nya!   Jag är ledsen tjeje...

Av Carola - 10 oktober 2011 15:25

Hörrni sluta fråga om vi vill / ska ha fler barn  !!! Jag får frågan ideligen, och jag har aldrig berättat förr om vi planerar fler eller inte och jag kommer inte göra det nu heller     . Svaret är att ni får helt enkelt se hur det blir ! Antin...

Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards