Alla inlägg under juni 2009

Av Carola - 1 juni 2009 22:46

Min favorit-tvåa vad det gäller månader:)

Maj ligger på första plats, men juni kommer som en god tvåa, skolorna slutar, hela sommarlovet ligger orört, alla planer man har som ännu inte gått upp i rök;) Kvällarna är fortfarande ljusa och förhoppningsvis varma, även om det nu ska bli nåt jäkla kalldrag igen:(

Nåt jag INTE gillar med juni, är att nu vaknar myggorna på allvar:(


Det fullkomligen exploderade i fredagskväll och nu är det mygg överallt, ungarna ser ut som de har vattkoppor, och jag har min beskärda del av kliande bett jag med....Nu har jag pluggat in mina två Spira myggavstötande elektriska små apparater och jo, det blir bättre:)

Den ena är från Thailand, så den skrämmer nog bort mosquitos åxå;)


I mitt poolrum *sagt med överklasssnobberi i rösten,hihi* ser det allt för gräsligt ut just  nu för att jag ska kunna fota utan att skämmas, men snart Ulrica, snart, kommer bilder:)

Det är ett stort inglasat uterum, gjort 73, så det är inte direkt vackert, med spånplattor som från början var bruna och gula....mannen fick måla allt vitt andra sommaren vi bodde här, så nu är det hyfsat. Det kan väl vara en 40kvm, kanske, och poolen är väl en 5 meter i diameter,1½m djup i mitten och med sidor av sån där snygg(hm) korrugerad plåt som börjat rosta lite lätt;) Grön "gräsmatta" på golvet:)

Snyggt värre, men det är oerhört praktiskt och vi älskar det!

Här står vagnen i lä och skyddad från snö eller regn så ungarna kan sova middag ute året om utan att man behöver vara orolig för att det ska snöa in på dem.

Just nu är det dock väääldigt myggigt där....;)

 .................................................
..................................


Igår var det ju Mors dag.

För första gången någonsin så ringde jag inte till min mamma, eller hälsade på.

Jag hade lite dåligt samvete för det, men kände att jag faktiskt inte ville.

Om nu hon inte kan gratulera mig till det kommande barnet så måste det ju innebära att hon inte tycker att det är nån stor grej att få barn. Alltså behöver hon inte uppvaktas på Mors dag... 

Maken tycker jag är larvig, men jag känner så starkt att jag inte är beredd att förlåta den här gången.

Syrran säger att mamma visst fattar att jag är förbannad och ledsen, men att hon har sina skäl, som syrran förstår, att inte tycka att det är roligt att jag återigen är gravid.

Jag tror att det kan vara oro över att något ska vara fel på barnet, att jag ska bli väldigt dålig på nåt vis, eller nåt liknande, men faktum kvarstår: Vi gör som vi vill. Vi har önskat att få många barn och vi har fått den stora ynnesten att faktiskt få det, och det måste få vara vårt beslut.


OM hon nu är orolig, vilket jag ju bara gissar att hon är, så varför säger hon inte det då? Det skulle ju vara mkt lättare att ta än att hon bara totalt dissar och nonchalerar min mage!


Äh jag ids inte ens veckla in mig i nån snurrig fundering angående henne , ids inte ödsla tid och energi på det.

Nog om det.


JAG själv blev uppvaktad på Mors dag minsann:D

Nog för att jag hade tagit varje tillfälle i akt att påminna dem under de senaste veckorna;)

Maken hade köpt tre tomatplantor:)

Han brukar göra det, och jag brukar låta dem stå i sina småååå krukor tills de nästan törstar ihjäl, inte för att vara elak eller för att jag tycker det är en crappig present, utan för att jag inte har tid att plantera dem...

Men nu så, petade jag i dem i jorden direkt:)

Så nu kommer de väl att dö bara därför....;)


Stortjejerna var iväg en sväng och kom sen tillbaka med en ask chokladpraliner och ett kort där det stod att de älskar mig mer och mer för varje dag....åh, man får ju tårar i ögonen! Gullungar!

Sonen som inte ville vara sämre åkte iväg idag och köpte en chokladkaka till mig:) Och tvillingsyrran hans kom och frågade vad jag önskade mig för då skulle hon köpa det, jag önskade mig en cabriolet;) men ändrade mig till en Ramlösa, för jag var väldigt törstig just då;)


Små tjejerna kramades en massa, och det är ju det enda man behöver:)


Själv köpte jag mig en hängpelargon och en fuchsia på vårmarknaden som Lions ordnar varje år här ute.


Jag var iväg i veckan och shoppade på Plantagen åxå så jag har lite blomsterprakt här nu:)

Åtta pelargoner i olika rosa färger, en hängfuchsia, en stor surfina tror jag det är, eller heter de milliondollar bell, kanske? Två hängsurfinor och hänglobelior till en balkonglåda, och några hänglobelior och murgröna tillsammans med pelargonerna så blev det så fint så:)

Nu måste man komma ihåg att vattna bara....


Idag var vi på sommarkyrkis, mellan 10-14, satt ute i solen mest hela tiden och hade det gott medan ungarna lekte.

Det är två dagar kvar med det, men sen är det inget kyrkis förrän till hösten....kommer att sakna det.

Det är ju där jag får min dos av sociala umgänge:)


Nåväl, det löser sig nog med det åxå:)


Jag måste iväg och handla papperstallrikar i veckan, det är ju konfirmationsdags i helgen, och jag vill inte stå med disken istf att vara social med gästerna så jag har bestämt att det är FINT med pappersdukning:)

Ikea har ju jättefina tallrikar, och nu såg jag att Biltema åxå hade jättefina, så varför ska jag krångla med porslin?

Nix, det blir kanske linnedukar och sen papperstallrikar:)


Kåpan kom hem idag, nu ska den tvättas och sen är det väl strykning en vecka som gäller;) Nädå, den verkar rätt lättstruken, så det blir nog bra det med.


NU ska jag gå och fånga en nattfjäril som snurrar runt som en galning här inne, vill inte vakna av en sån i ansiktet i morgon...det räcker med flugorna...

När man vaknar upp och den första tanken är: Jag ska DÖDA dig!!! då är man inte nådig att tas med;)


Ha det gott!

Natti natti:)



Presentation


Delar av Familjen Wetterholm:)
bloglovin

Carolas blogg på Mama!

  

Maila mig

Mina favoriter

 

 

 

Fråga mig

580 besvarade frågor

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Bra Barnkläder

barnkläder Kod CW101 ger 10% rabatt

Länkar

Besöksstatistik

Arkiv

RSS

Blog Toplist

BloggPortalen


Ovido - Quiz & Flashcards